Dla lekarzy weterynarii

Dlaczego vetid?

Na bieżąco analizujemy potrzeby klientów oraz wszystko co się wiąże z procesem pozyskiwania kontaktu do właściciela. Zmiany których dokonaliśmy w okresie ostatnich kilku miesięcy są epokowe – wszystko to w jednym celu: zwiększyć skuteczność systemu, ku korzyści właścicieli zwierząt i lekarzy weterynarii, którzy wydaja identyfikatory vetid. Wszystkie zastosowane rozwiązania mają swoją cenę, dlatego też nie możemy zaproponować najniższej ceny na rynku. Możemy jednak zagwarantować że każda wydana na vetid złotówka jest wykorzystana w celu poprawy skuteczności funkcjonowania.

Wybór oferty tańszej o kilkanaście groszy – pozbawia jednocześnie skuteczności i podstawowych funkcjonalności.
Zwłaszcza że przynosi niewielkie oszczędności.

Vetid – skuteczność gwarantowana

Mając doświadczenie w projektowaniu i wypromowaniu jednej z marek identyfikatorów istniejących wcześniej na polskim rynku chcieliśmy stworzyć produkt wyjątkowy pod względem funkcjonalności zarówno dla lekarzy weterynarii jak i właścicieli zwierząt, którzy przecież są końcowymi odbiorcami produktu.

Identyfikatory vetid zostały wyposażone w najbardziej skuteczne rozwiązania – oparte na kilkuletnich analizach poprzedniego produktu.

Wprowadzono sporo zmian w stosunku do typowych produktów na rynku.
Posiadając wiedzę na temat tego które rozwiązania są częściej wybierane przez właścicieli zwierząt skupiliśmy się na infolinii oraz internetowej wyszukiwarce danych właścicieli zwierząt, co zaowocowało wieloma niespotykanymi nigdzie rozwiązaniami.

Najczęściej wybierane sposoby poszukiwania kontaktu z właścicielem zaginionego zwierzęcia to:

69% - całodobowa infolinia
24% - wyszukiwarka internetowa
7% - kod QR

Całodobowa infolinia

Najbardziej intuicyjna i najłatwiejsza forma pozyskania danych właściciela zaginionego zwierzęcia.
Ponieważ Polska graniczy z kilkoma krajami wprowadziliśmy dodatkowe języki, oprócz języka polskiego infolinia działa również w języku niemieckim i angielskim. Wierzymy w proste rozwiązania – dlatego też infolinia odpowiada właściwym językiem dla danego obszaru. Jeśli telefon jest z terytorium Polski – odpowiada po polsku, jeśli z Niemiec odpowiada po niemiecku, w innych przypadkach odpowiada w najbardziej popularnym języku obcym: angielskim.

Analiza funkcjonowania pierwszej wersji infolinii wykazała pewne jej słabości: podawany był numer właściciela zwierzęcia, co jednak wymagało jego zapisania a nie zawsze były ku temu możliwości. Brak długopisu, kartki, padający deszcz, zajęte ręce. W związku z tym, by zwiększyć skuteczność działania infolinii wprowadziliśmy bezpośrednie połączenie pomiędzy znalazcą psa a właścicielem zwierzęcia. Po podaniu numeru identyfikatora infolinia podaje datę szczepienia psa przeciwko wściekliźnie a następnie łączy bezpośrednio z właścicielem zwierzęcia.

W ten sposób proces kontaktu został ograniczony do jednej rozmowy telefonicznej co znacznie zwiększyło skuteczność działania infolinii.

Dodatkowo – rozwiązanie to chroni numer telefonu właściciela, nie jest on znalazcy zwierzęcia w żaden sposób prezentowany, natomiast właściciel widzi numer telefonu znalazcy.

Okres świąteczno – noworoczny przyniósł kolejne zmiany w działaniu infolinii vetid. Część osób wyjechała na zimowe wakacje pozostawiając swoje zwierzęta pod opieką bliskich i przyjaciół. Osoby te, mające mniejsze doświadczenie w opiece nad zwierzętami znacznie częściej doprowadzają do ucieczki/zagubienia zwierzęcia. Ponieważ jednak podany przy rejestracji numer telefonu łączył z właścicielem będącym kilkadziesiąt lub kilkaset kilometrów dalej nie ułatwiało to dostarczenia psa w docelowe miejsce – zwłaszcza że część osób, będąc za granicą lub w trakcie zabawy nie odbierała po prostu telefonu.

Rozwiązaniem okazała się możliwość rejestracji zwierzęcia z pięcioma różnymi numerami telefonów, co w zupełności wystarczy by podać kontakt do osób z rodziny lub przyjaciół.

Z przeprowadzonych badań wynika, iż wprowadzenie bezpośredniego połączenia przez infolinię z właścicielem zwierzęcia oraz dodanie 5 numerów kontaktowych, skróciło średni czas powrotu zaginionego do domu z ok. 40 do 5 godzin.

Wyszukiwarka internetowa

Drugim co do popularności sposobem na skontaktowanie się z właścicielem znalezionego zwierzęcia jest wyszukiwarka internetowa.
Tu postawiliśmy przede wszystkim na prostotę i funkcjonalność.
Wyszukiwarka ma dwie wersje: komputerową i mobilną.

W związku z uzasadnionymi obawami dotyczącymi prywatności – wyszukiwarka vetid posiada opcję „bezpieczne dane” pozwalającą na ukrycie numeru telefonu właściciela. Po wyszukaniu numeru vetid - jeśli właściciel wybrał bezpieczną opcję zamiast jego numeru wyświetla się okno do podania numeru telefonu znalazcy a właściciel otrzymuje sms oraz email z informacją że dany numer próbuje się z nim skontaktować w sprawie zaginionego zwierzęcia.

Kod QR

Kod QR jako pierwsi umieściliśmy na identyfikatorach firmy z którą poprzednio współpracowaliśmy w zakresie projektowania identyfikatorów, jednak forma ta, mimo że bardzo marketingowa wymaga posiadania specjalnej aplikacji, używanej w rzadkich okazjach. W większości przez młode osoby. Będziemy analizować funkcjonowanie i statystyki wykorzystania kodów QR jednak z naszych doświadczeń wynika że jest to tendencja raczej spadkowa.

 

Uniwersalność

Niektórzy producenci, zwłaszcza Ci nie posiadający całodobowej infolinii polecają personalizację identyfikatorów jako doskonałą funkcję reklamową. Z zebranych przez nas kilku lat doświadczeń nie słyszeliśmy o ani jednym przypadku, by ktoś trafił do lekarza weterynarii jako klient dzięki reklamie umieszczonej na metalowej blaszce o średnicy 2 cm.

Znajdująca się na identyfikatorze uniwersalna, prosta instrukcja:

Znalazłeś psa?
Dzwoń!
Całodobowa infolinia
22 100 45 00

W jasny sposób instruuje znalazcę psa, co należy w tej sytuacji zrobić. Co niestety nie jest jasne w przypadku identyfikatorów spersonalizowanych, gdzie tylko 6 na 10 osób było w stanie natychmiast odpowiedzieć do czego służy przyczepiona do obroży blaszka.

W przypadku identyfikatorów uniwersalnych było to 10 na 10 osób

 

 

Całodobowa infolinia        +48 22 100 45 00